Bangkok

Nu är jag i Bangkok igen. Jag och Oskar anlände Bangkok vid 18- tiden igår och gav oss av på shopping med en gång. Vi virrade runt på Siam Center och MBK några timmar och sen var dags att hämta Oskars packning och ta oss till flygplatsen. Efter ett tårfyllt hejdå på flygplatsen fick jag ensam åka tillbaka till Khaosan Road. Det var tungt och jobbigt. Min första natt här har varit lite orolig, men sängen är skönare än de playwoodsängarna vi sovit på innan, så jag har hopp för i natt. Idag har varit en händelserik dag. På frukosten mötte jag två norska tjejer om jag och pratat med på bussen från Ko Chang. Efter frukosten vandrade jag runt på gatorna och kikade på allt jag inte kunde shoppa (blir för tungt att bära i över två månader till) och efter en stund slog jag med ner på en liten resturang/gatukök. Där kom jag i prat med två killar i 18-års åldern från Wales. Det visade sig att de ville hitta på något några timmar medans de väntade på att klockan skulle bli 18, då deras buss skulle gå. Jag hade tänkt att besöka något tempel, så de frågade om vi skulle åka tillsammans. Sagt och gjort. Vi hittade en tuktuk som ville köra oss på en rundtur i Bangkok och visa oss flera tempel gratis, om vi gick med på att stanna på några ställen som gav honom kuponger. Det gick vi med på. På rundturen fick vi se två vackra tempel, en jätte buddha i guld, "the golden mountain" som gav oss utsikt över hela Bangkok, Gems Gallery ( världens största juvelbutik) och en fin skräddarsalong. Vid Gems Gallery och skräddarsalongen fick tuktuk-mannen kuponger. Jag köpte en fin elefant i sten och silver (att ha runt halsen) på juvelbutiken och hos skräddaren fick vi bara låtsas att vi var intresserade i ca 10 minuter för att han skulle få sina kuponger. Sista stopp var "the golden mountain". Vi blev eniga om att tuktuk-mannen skulle hämta oss vid 17:00. Det gjorde han inte. Han var tydligen nöjd med att få sina kuponger och var inte alls intresserade att skjutsa hem oss. Vi kände oss lite lurade när vi fick vinka in en annan tuktuk för att komma tillbaka till Khaosan Road. Väl framme åt vi tillsammans och sen var det dags för dem att vandra till bussen. Jag hade inte tagit med mig kamera, men killarna tog en del bilder som de skulle skicka till mig. Efter en kall (skön) dusch gick jag ner till hotellets resturang och efter en stund kom tjejerna från frukosten och slog sig ner. De skulle på shopping på Khaosan Road och frågade om jag ville vara med. Social som jag är så var det klart jag ville det! Så vi gick och kollade på saker, de shoppade massor och vi åt västerländsk mat (?!?). Riktigt gott att äta det för en gångs skull. Med tanke på min första dag ensam, så tycker jag inte att jag har varit så ensam i alla fall :)
Tempel i Bangkok tillsammans med Zach från Wales.
Leker Buddah
Här har jag fått på min en slags sarong med teddybjörnmotiv för att inte vara för avklädd inne i templet.
Inne i templet med Zach.
Vid den jätte stora Buddahstatyn.
På "the golden mountain"
Toppen på "the goldan mountain".

Kommentarer
Postat av: systeryster :D

såå himla, himla härligt allt verkar, Gud va underbart, kul att träffa så mycket nya människor! Och skönt att se att du mår så bra :) in med meer bilder ;) Pusss på dig! <3<3<3

2010-12-09 @ 13:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0