Phuket, och här händer det grejer!

I tisdags anlände jag Phuket med flyg. Väldigt behagligt att flyga måste jag säga! Per och Gennet har egen bil (med ambassadskyltar, jätte coolt tycker jag) så den stod fint och väntade på oss på parkeringen. Så väldigt behagligt att slippa ta taxi. På eftermiddagen badade jag i poolen och jobbade på solbrännan. På kvällen hade Per en vigsel som jag fick följa med på. Jag agerade fotograf och fotade hela ceremonin som hölls på stranden i solnedgången. Mycket vackert!
Igår var det onsdagsmässa i lägenheten, det kom lite folk och vi hade en fin gudstjänst i vardagsrummet. Måste erkänna att det kändes lite konstigt att vara på gudstjänst i ett vardagsrum, men det fungerade fint. Så var det kyrkkaffe på takterassen efteråt, väldigt trevligt!
Idag har jag hjälpt Per och Gennet med lite datasaker och bara tagit det lugnt den mesta tiden av dagen. Per har åkt till Koh Lanta för att jobba. Jag och Gennet har varit ensamma och myst med glass på en av balkongerna och ätit på en restaurang på stranden. När vi kom hem från restaurangen började vi plocka ur diskmaskinen hemma och jag såg inte en kniv som låg på ett ställ i diskmaskinen. Kniven ramlade ner på min fot och blodet sprutade. Ringde mamma (så klart) och snyftade lite. Över skype fick hon se såret och beordrade mig att åka till sjukhuset. Gennet ringde en taxi och vi åkte dit. När vi kom fram var det genast en man som kom med en rullstol och körde mig dit jag skulle. Alla var väldigt snälla och omtänksamma fast att jag grät som en litet barn trots mina 22 år. Medan jag låg på en brits och väntade på att min läkare skulle komma var det fem nyfikna sjuksköterskor/läkare som var framme och lyfte på kompressen för att kika lite. Alla såg på mig och sa "Oi, not good". Det gjorde inte mig särskilt lugnare. Men när min läkare kom och tvättade såret sa hon betryggande att det inte alls var så farligt.  Efter att ha fått bedövning så grävde läkaren runt i såret och konstaterade att en sena också har fått ett litet hack, men det ska inte vara några problem menar hon. Så nu har jag sytt, fått smärtstillande och antiinflamatoriska tabletter och ett litet bandage. Och kryckor eftersom att jag fortfarande har ont i tån som hälsade på en stubbe för två veckor sedan. De som känner mig vet att det är typiskt mig, ni som inte känner mig så väl, nu vet ni :P
Coolaste grodan som bor på den övre dörrkarmen till Per och Gennets lägenhet.
han kan klättra på väggarna. Mycket häftigare än vanliga nordiska grodor!
Vackra blommor på takterassen.
Godaste glassen någonsin, förtärs bäst på en av balkongerna med utsikt över Kata och havet.
På Phuket finns det också tuktuk, men de ser ut som små gulliga lastbilar :)
I väntan på läkaren.... Har lyssnat på mamma; tvättade, tejpade och bandagerade innan jag åkte in.
Och så fick jag låna en strumpa av Gennet. Det är billabong som gäller här ;)
Den dumma kniven... Men den är vass och det kan ju vara bra att veta om jag ska använda den att skära mat med någongång...
Slutet gott, allt gott. Nu ska jag sova!
<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Oskar Ege

Stackare! Hoppas det är bättre med foten nu... Saknar dig jättemycket!



Här ska vi ha jul-bak idag :) Pepparkakor och annat roligt ska tillagas och vi ska dricka glögg. Mums :)

2010-12-18 @ 14:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0