Shopping, shopping, mat og lucia

Det har vært en kjempe fin helg denne tredje adventshelg her i Bangkok. På fredagen møtte jeg Per og Gennet Edler og jeg fikk komme å bo en en prestebolig på Sukumvit soi 23 i Bangkok. Leiligheten har de lånt av en annen svensk prest og hennes familie. Det er en kjempe stor leilighet på 17:e etasjen. Flott utsikt over byen og jeg har hatt eget rom med bad. Vi hr gjort mye denne helgen sammen, på fredagen var jeg og Per i en fem etasjer shoppingsenter med bare elektronikk såsom kameraer, dataer, mobiltelefoner og programmer til Pc og Mac. Det var mister Gadgets mekka! Etterpå dro jeg og Gennet på mitt mekka. Et stort shoppingsenter som heter Emporium hvor det fanns fine merkesbutikker. Vi gikk inn i butikker såsom Christian Dior, Chanel, Louis Vitton, Gucci, Prada mm. Da ønsket jeg at jeg hadde litt mer penger må jeg innrømme...
På lørdagen var det lucia øvning i kirken om morgonen og etterpå dro vi på en fair trade marked. Der kjøpte jeg fint julepunt å henge i juletredet neste år. Om kvelden dro vi på en kveldmarked som heter Suan Lum, Night Bazar. Det er en marked som skal legges ned i slutten av desember. Så det var litt morsomt å få sett den før den blir borte.
På søndagen var vi på den største markeden i Bangkok, Chatuchak. Det var vilt! Der kunne man kjøpa alt! Fra skor, jeans og smykker til møbler, porslen, hunder og marsvin. Alt du kan tenke deg trenge. Dessverre er denne markeden ikke åpen på hverdager. Den er så stor at jeg fikk beskjed om å kjøpe det jeg ønsker, siden man ikke finner tilbake til det samme stedet igjen. Dette var nydelig musikk i mine ører! Så jeg kjøpte meg to par jeansshorts, et sjerf og et par solbriller. Jeg var veldig fornøyd over å få shoppet litt! Om kvelden ble det lucia feiring med sang, gløgg og pepperkaker. Vi avsluttet kvelden med å gå på en resturant som serverer svensk mat. Utrolig gott med kjøttboller, poteter, burnsaus og tyttibærsyltetøy!
Idag skal vi på et stort marked som selger lærprodukter. Jeg håper på å finne en veske som jeg lettet etter lenge.
Imorgen flyr vi til Phuket hvor jeg skal bo hjemme hos Per og Gennet noen dager.
Jeg gleder meg til å se et nytt sted, men jeg er veldig glad i Bangkok å skal nok være her noen dager før jeg drar hjem.
Juletred med lyd i lobbyen til leilighetskomplekset hvor jeg bor.
Utsikt over byen fra leiligheten på 17 etasjen :)
Fem etasjer elektronikk
Kinamat i Thailand sammen med Per og Gennet Edler
Thaiene sover når de trenger... her ligge en dame under sitt bord på Fair Trade messen...
Jeg kunne kjøpt hver eneste én av dem.... Måtte gå vekk fra den delen av markeden siden jeg syntes så synd på dem og begynnte nesten å grine. Allesammen var veldig fine i pelsen, nyvaskede og rene, men de hadde ikke vann og mange så ganske syke ut :(
Sjerf, mange å velge mellom :)
Kirken
Lucia feiring
Kjøttboller!!
<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh va härligt du verkar ha det Ida! Tänker på dig massor <3 Här i Norrköping så har vi haft ca 15 minusgrader och massa snö, drömmer mig bort till dina breddgrader =) Många stora kramar från Linda

2010-12-13 @ 15:31:32
URL: http://lindalull.blogg.se/
Postat av: Ida

Det har jag! Kan knappt fatta att jag får vara med om det här :)

Jag är verkligen lyckligt lottad.

Tänker på dig också, och saknar dig.

Du får bygga en snögubbe åt mig :)

<3<3<3

2010-12-15 @ 17:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0