Solnedgang, Sushi og bryllup!

Jeg har hatt noen fine dager her i Phuket, selv om jeg trenger smertestillende. På fredagen så jeg den fineste solnedgangen jeg noengang har sett. Men jeg kan tenke meg at jeg kommer til å se flere slike vakkre kvelder fremover. Etter å sett på den vakkre himelen dro vi for å spise sushi, det var fantastisk godt! Mye godere enn hjemme. Lørdagen tilbudt en tur til en kjempe stor Buddha sammen med en familie som er venner til Per og Gennet. Buddhaen er ikke ferdig enda. Den er lagd (å blir lagd) av sement og av marmorplater som blir "limt" utenpå sementen. Man kunne betale for å få skrive på èn av platene som siden blir "limt" på med teksten innover, slik at det skal stå skrevet der forevig. Det måtte jeg selvfølgelig gjøre, men hva jeg skrev er hemmelig ;)
Etterpå tok vi turen hjemmover igjen, å så spiste vi god mat sammen på takterassen. Familien består av mamma Maria, pappa Tobias og to barn i småbarns alder. Maria og Tobias giftet seg i sommer og dette er deres bryllupsreise. Derfor tilbudt jeg meg å sitte barnevakt en kveld til uken, slik at de får gå spise en middag uten barna for èn endaste kveld på tre uker. Noe de ble veldig glade over.
Idag har jeg vært å vasket og fått sjekket såret mitt på foten. Stygnen ser fine ut, MEN de endret til at jeg må vente TO uker til med å fjerne dem. Det betyr at jeg ikke kan bade før ved nyttår :( Ikke noe godt beskjed syntes jeg!
Etter å ha vært på sykehuset dro vi til Nai yang Beach hvor den svenske foreningen hadde lunsjbuffe. Det ble servert kjempe god mat og frukt!
Så blev det tid for bryllup. Bryllupet var på Kata Beach, nær hvor Per og Gennet bor. Paret har vært sammen i 12 år men er i tidlig 30:e årene. De hadde bestemt seg for å ha en kirkelig vigsel på standen for bare 10 dager siden. Alt var veldig enkelt, ikke slik jeg drømmer om å feire mitt bryllup, men så utrolig vakkert fordi man virkelig kunne se hvor mye de elsket hverandre. Jeg ble usikker på om jeg kunne klare å synge mens jeg sto der å ventet, fordi jeg hade gråten i halsen hele tiden. Det gikk heldigvis bra og med èn gang etterpå fikk jeg store klemmer av brudparet. Jeg sang "för kärlekens skull" av Ted Gärdestad.
Vi avsluttet kvelden med adventskos på balkongen med tent adventslysstake, fyrverkeri i horisonten, jule musikk på CD, gløgg og pepperkaker. Det er kos det!!
Til tross for smerter å at jeg ikke kan bade, har det vært en veldig fin helg men jeg gleder meg til uken. På torsdag kommer nemelig Elli og to av hennes veninner. Så på onsdag drar jeg videre til Ko Samui
Et forsøk på å få den vakkre solnedgangen på bild...
Julestjernen henger i vindue å minner på at det er julaften på fredag, noe jeg ikke helt greier å skjønne...
Fantastiske Sushi!
Utsikt fra "the Giant Baddha". Jeg har mye klær på meg fordi å vise buddhistene respekt. Man skal ikke vise skuldrene eller knærne når man er i tempel eller ved Buddha. Heldigvis var det en relativt kald dag, bare 31 grader...
Marmorpalatene med tekst på.
"The Gigant Buddha" 45 meter høy!
Lunsjbuffe på "Aloha Bar" med svenska föreningen
Det vakkre bryllupet. Her hvor jeg synger "För kärlekens skull"
Adventskos på balkongen
Tusen takk Per for stavings hjelpen ;)
<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Elin

åhhh härligt med bröllop o grejer!

och stackars lilla foten! :( skönt ändå att sjukhuset kunde hjälpa dig direkt!

jag har försökt att smsa dig till thai numret men det går inte :( but i keep trying ;)

och skype ska vi fixa, måste fixa ett nytt konto bara :) men jag kommer vara hemma på torsdagm fixar då hade jag tänkt ;) aja pusss och älskar dej <3

2010-12-19 @ 20:09:21
Postat av: Ida

Ja det var härligt :)

Hehe, jo, din kära storasyster var inte så stor den kvällen... :P

Hm.. det kan vara att man måste ha +66 och inte 0066. Så var det när jag skulle smsa till er. Var tvungen att göra om i kontaktlistorna så att era nummer började med +46 och inte 0046. Helskumt...

Ja fixa det! Har en känsla av att jag måste lägga hoppet på dig när det gällde att fixa såna saker haha :P ;)

Älskar dig också, och saknar dig massor!

Puss!

2010-12-20 @ 05:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0