Portugal!

Då är jag framme i Portugal på Morgado Lusitano.
Det är jätte vackert här och varmt och skönt :) När jag landade igår var Alexandre som är maneger där och väntade på mig. Vi åkte till Morgado som ligger ca 15 minuter utanför Lissabon och han berättade lite om stallet och deras verksamhet. Morgado ligger uppe på en höjd med utsikt över en del av Lissabon och havet. Det växer olivträd och citrusträd överallt och allt är slående vackert.
Väl framme på Morgado fick jag en rundvisning i stallet och introducerad till alla hästarna. Det står totalt 26 hingstar där och de flesta av dem kunde jag ha tagit med hem direkt om jag fick. Så träffade jag de andra tjejerna som jobbar här; Andréa från Sverige, Petra från Danmark och Julia från Frankrike. Alla är väldigt trevliga och jag känner mig välkommen. Det enda som var ett litet problem var att det inte fanns något rum till mig. Jag fick höra av en av de som jobbar här (och har ordning på rummen) att hon inte visste att jag skulle komma, så de hade inte fixat något till mig. Snäll som tjejerna är så flyttade Andréa in i Julias rum så jag fick ta hennes, vilket var otroligt snällt. Det intressanta blir bara hur det blir i Maj när det kommer en tjej till...
Idag har jag fått rida för första gången här. Det gick bra med tanke på hur otränad jag är och att jag var så nervös. Tränaren Paulus är en klippa och ser fram emot nästa lektion som blir imorgon. Vi provade lite passage och det ska vi träna mer på i morgon fick jag veta. Det är intressant eftersom jag aldrig har gjort den rörelsen innan!
En liten del av stallet.
En annan del av stallet... :)
Apelsinträd på en vid ingången till poolen.
Utsikt från stallet.
Söt unghingst väntar i duschen :)
<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Sofia Englund

Hej

Måste fråga dig. Hur bokade du Morgado Lusitano?? Vi vill åka dit men vet inte hur man bokar stället. Mvh Sofia

2011-05-23 @ 13:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0