Tiden flyger förbi och går otroligt långsamt ibland.

Jag har nu varit här i snart tre veckor. Jag trivs fortfarande super, men självklart kan det vara svårt ibland. Humöret svänger fort upp och ner under en dag. Ofta flera vändor. Den sista veckan har vi jobbat otroligt mycket och Morgado har i princip aldrig haft så många gäster här på samma gång. Det betyder dessvärre också att vi inte får rida särskilt mycket eftersom hästarna används till lektionerna. Vi är allihopa väldigt slitna och humöret tryter hos oss alla. Det kan vara svårt ibland när man bor tillsammans och hela tiden jobbar och är beroende av varandra. Man kan nästan aldrig vara ifred och många gånger måste man bita ihop och räkna till tio för att inte explodera. Som tur är har vi ett bra teamwork när det väl gäller och vid dagens slut är vi alltid nöjda med våran insats.
Sedan jag skrev sist har det hänt mycket. Vi ha som sagt jobbar väldigt mycket och det har till tider varit väldigt stressigt.
Det har hålls två små shower här, vilket är kul att se. Paulo Sérigo har visat fram sin vackra Ulysses och de framförde bland annat en fantastisk passage och spansk trav.
Jag, Andréa och Petra har fått en snabbkurs i hur man gör sangria. Efter att vi var färdriga tog vi med sangrian upp till mitt rum där den avnjöts med choklad som tilltugg. Lyx!
Vi tjejer har varit en heldag i Lissabon och jag kan rekommendera alla jag känner att besöka denna romantiska och vackra stad. På kvällen åkte vi till Simaon som fyllde år och firade honom tillsammans med hela hans portugisiska släkt. Det var jätte trevligt och återigen dracks det sangria :)
Jag har blivit både sparkad och biten(inte på samma gång), men det har gått bra. Lite blod och tårar, men nu mår jag finfint.
Portugisisk TV har varit här och filmat och gjort ett stort reportage om Morgado och våran ena tränare Paulo Sérgio. Jag och Andréa är med på två korta klipp när vi skrittar av/fram några hästar på utebanan. Ni kan kolla in det på http://www.equitacao.com/videos2.php?nvideo=132
Det bästa som har hänt under veckan är att jag har fått en liten supersöt unghäst att jobba med. vi trivs bra tillsammans, jag är helt förälskad och bävar inför att behöva lämna honom när jag ska hem i juni. I nästa vecka ska jag börja rida honom. Det blir nog intressant...
Temporal och jag. Temporal är min första kärlek här på Morgado.
Paulo Sérigo i spansk trav. Bilden gör inte rörelsen rättvisa...
Julia och Xau II på utebanan.
Våran hund Tito. Han sover i våran lägenhet :)
Min bäbis <3
Jag får förhoppningsvis Julias och Andréas bilder till nästa gång jag skriver. Då blir det fler och mer på oss tjejer...
<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0