Saknad, glädje och smärta...

SAKNAD: Vår kära Petra har åkt hem till Danmark och vi saknar henne massa. Men som tur är så har vi fått veta att den nya working studenten inte kommer och därför kommer Petra tillbaka dagen innan jag åker hem. Det var synd att den nya tjejen inte kommer, men samtidigt tur eftersom att Petra inte hade kunnat komma tillbaka för ens i höst annars.
GLÄDJE: Jag har tagit över Petras rum och trivs jätte bra där. Äntligen har jag tillräckligt med skåpplats, stor säng och tjocka filtar till de något kalla nätterna. Innan hon åkte var jag och Petra på IKEA och shoppade loss för våra sista slantar efter lönen. Jag har nu skåpen fulla med läckerheter som knäckebröd, gravad lax och gravlaxsås. Och Godis såklart! Algrens Bilar är numera ett behov och inte ett begär.
Julia är äntligen här igen efter en skön och välförtjänt semester i Frankrike och igår var jag, Andréa och Julia på Bio :) Jätte mysig film som hette "Water and Elephants" med Reese Witherspoon och Robert Pattinson i huvudrollen. Popcorn och godis förtärdes och vi var väldigt nöjda med kvällen!
Den supersöta unghästen jag jobbar med har jag fått erbjudande att köpa. Men med tanke på priset och frakten hem ser det dessvärre mörkt ut. Jag får helt enkelt njuta av den tiden jag har med honom här och hoppas på att massa pengar plötsligt ramlar ner i skallen på mig...
SMÄRTA: Min kropp är som vanligt inte helt med mig när jag är utomlands, och jag klarar alltid v att få de mest konstiga problemen känns det som. För ca tre veckor sedan började jag få värk i mina leder i fingrarna. Efter någon vecka med smärta kunde jag knappt röra händerna på morgonen och ringde då så klart min kära mamma som sa att jag antagligen har fått inflammation i fingrarna. Alla fingrar, men mest lill, ring och långfinger gör jätte ont, är varma och svullna. Jag ringde Oskars pappa som är läkare och han ordinerade voltaren och VILA... Att vila händerna i det här jobbet kan jag säga, är en utmaning. Allt vi arbetar med här används händerna flitigt till. Just nu är det så illa att jag helst inte rider eftersom att det gör så otroligt ont. Tjejerna hjälper mig med olika saker under dagens gång för att jag inte ska belasta händerna onödigt och jag är evigt tacksam över det! Jag smörjer händerna med voltarenkräm varje dag och äter tabletter, men tycker inte att det har hjälp än. Jag kommer att ge det hela någon vecka till, men om det inte blir bättre måste jag kanske tänka om och åka hem tidigare härifrån. Det vill jag absolut inte men jag vill inte få mer problem än jag har eller att smärtan blir långvarig...
Jag och Petra lyckliga över att vara på väg till IKEA
Ännu lyckligare blev vi när det var middagsdags!
Vi känner oss...
...som hemma <3
Tränaren Paulo Sérgio flätar manen på Ulysses. Vi hade 20 internationell  fotografer rännande här den 5 maj som fotade villt när Paulo och Ulysses visade upp sig.
Xau II och Julia är fina och väntar tålmodigt på att gå ner till ridhuset.
Min (kanske) bäbis ute i solen <3
Sötnöt!
Filmkväll när alla var samlade :)
Lyxig kvällsmat i köket istället för matsalen. Vi fick chokladtårta som efterrätt för att en av gästerna här hade födelsedag.
Såhär går det om man klagar på vart han häller chokladsåsen på tårtan...
I Portugal är det pause i mitten av filmen, vilket egentligen är ganska bra, då hann jag att köpa popcorn till andra akt :D
<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0