Show och annat roligt :)

Förra lördagen åkte vi allihopa på show där Paulo visade upp Xau II med longreins sedan red han och Ivan red en Pas-de-deux på Reno och Xau II. Det var fantastiskt att vara på showen som hölls i en slående vacker park, vädret var lagom varmt (för en gångs skull) och alla hade det trevligt.
Den 10 maj fyllde Julia 21, det firades med tårta och fest hemma hos våran kock. Jobbigt värre att gå upp dagen efter bara ;)
I några dagar har vi haft en fotograf (och ägare) som heter Emma från tidningen hästfokus här. Hon har haft lektioner för både Paulo och Rodrigo som är tillbaka efter en massa clinics i skandinavien. I går intervjuade hon oss tjejer om hur det är att jobba här på Morgado. Och så tog hon massa bilder, så håll utkik :)
I måndags var vi "working students" lediga tillsammans och vi packade med oss bikini och handduk och begav oss till stranden. Så otroligt skönt! Vattnet var kanske inte riktigt så varmt som när jag badade i havet sist ( +28 i Thailand) men jag doppade mig några gånger i alla fall. Julia och Andréa (mest Julia) däremot simmade runt som en fisk och jag är nästan förvånad över att de inte förlorade några tår så kallt som jag upplevde det ;)
Efter stranduppehållet åkte vi till ett shoppingcenter där vi åt thaimat, gick på bio och jag köpte mig en midsommarklänning :D
Småtjejer med en ännu mindre häst i traditionella portugisiska kläder.
Paulo och Xau II med longreins.
Avskrittning inne i parken innan det bar av hemåt till Morgado igen.
Jag tog bilder med min Iphone men både Andréa och fotografen Emma tog fina bilder som jag kan lägga upp senare när jag har fått dem.
Julia får tårta och sång på sin dag :)
Mmm rester... Det hade firats dop her på Morgado, och när festen var över var det en massa god mat kvar. Och Sangria såklart! Lyx för en "working student"!
Några killar åkte bredvid oss då och då när vi var på väg till stranden. Mycket skratt på den resan!
Vackra Portugal. Detta stället kallas för "djävulens gap"
Såhär tillbringade jag min måndag, hur tillbringade du din? ;)
<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0